
C.E.A.C
Asigurarea calității presupune la nivel de instituție de învățământ, în conformitate cu prevederile legale, trei mari procese: evaluarea internă a calității, evaluarea externă a calității și îmbunătățirea calității.
Țintele evaluării interne, evaluării externe și ale îmbunătățirii calității, așa cum sunt, apar în cerințele din standarde și standarde de referință, sunt:
• Capacitatea instituțională (structuri administrative și manageriale, logistică, resurse umane).
• Eficacitatea educațională (referitoare la conținutul programelor de studiu, rezultatele învățării, gestionarea bugetelor, angajabilitatea).
• Managementul calității (referitor la strategii și proceduri pentru asigurarea calității; proceduri pentru proiectare, monitorizare și revizuire a programelor și de studiu; proceduri obiective și transparente pentru evaluarea rezultatelor învățării; proceduri pentru evaluarea personalului didactic; accesibilitatea resurselor pentru învățare; actualizarea sistematică a bazelor de date privind asigurarea calității; transparența informațiilor publice privind programele de studii și diplomele și certificatele oferite; respectarea cerințelor legale de raportări și funcționarea structurilor care răspund de asigurarea calității).